måndag 3 mars 2014

Dikt av Åsa Svensson Mars 2014 nr 10



                           Jag vill stå under ett vattenfall tätt intill dig  och renas i Peru
                           bara du och jag.
                           Jag vill sitta på ett berg tillsammans  med dig.
                           Se kondoren och örnen flyga tillsammans.
                           Jag vill vandra i bergen, Älska i naturen.
                           Låta oss helas för jordens och för våran skull .

                           Följ med mig i vingarnas land och se stjärnorna lysa över oss
                           och glittrar för våra cellers skull.

                           Undgå inte att titta ner i mossen där du trampar på din väg.
                           För att lukta in din medecin som jorden dej vill ge.

                          Vi skapar en frihet genom att göra denna resa du och jag.
                          Vi kan vara ifrån varann och du kan leka vart du vill.
                          Men denna resa ska vi göra en gång till.
                          Det är något som kallas oss .Vad!? det får vi se.

                          Tiden har vi ändå för oss om du vill ?
                          Jag åker! Du åker!Vi åker hem till Moder jord igen !

                                  Namaste!
                                    Eagel