lördag 19 mars 2016

Dikt av Åsa S Mars 2016


                                             Jag ÖPPNADE MITT HJÄRTA FÖR DEJ!
                                                      Men du ville ej öppna  ditt. för mig
                                                  


                                Nu ÖPPNAR  Jag MITT HJÄRTA FÖR VÄRLDEN istället!

                                            LÅTER SOLEN LYSA mot MITT HJÄRTA o 
                                            LÅTER MITT HJÄRTA LYSA mot SOLEN!
                                            Där får den HELAS, läkas o lysas upp IGEN!
                                                                           Hoppas jag!

 JAG Vilar MIG I NATURENS NATURLIGA TONER  som blir en MAGISK MUSIKAL!

                                                Nu  får jag  ta o gå min egen väg här o nu! 

                             Hoppas DIN SOL ska lysa för dej  o dina äventyr, för du ville ju ha det så

                        Jag är RÄDD! Men måste våga gå ändå. Det blir nog en styrka så småningom
                                                     fast jag hade velat det hade vart vi.                              
                        Får ta Solen  i min hand o lita på att den  lyser o visar mig den rätta vägen nu!
                           Blir det för varmt ! Skvätter jag lite VATTEN i mitt ANSIKTE o i min hand.
                                                           o tar en klunk o sväljer likaså.
                                              
                       Börjar att gå mot HAVET nu! så får jag se vilka SOLäventyr som väntar mig där.
                              Får lära mig tro på att mina ben orkar  ta mig dit jag ska i detta liv ändå.
                                                                           Tacksam!
                                                            Allt har sin mening  men  tufft .!
                                                               
                                                             Du är fin liksom JAG med! 
                                                                            Namaste!
                                             
                              

                                                

                                                
                                
                                                             
                                                        
                                                      

                                                         
                                          
                                                             
                                                           
                                                        

                                   


fotograf mickaela waldetoft
smycken av Liselotte Klingener Silversmycken & Design


#dikt #åsaskapande # äventyr #andlighet # kärlekutangränser #åsaskonstomusik #uddevallacity