lördag 18 januari 2014

Dikt av Åsa Svensson Jan 2014 nr 5



             Jag vill va mitt  berg nu,
             Stå där ståtlig, som bara ett berg är.
             Men också att alla kan se och beundra och vilja komma till mej
             För att vila,klättra eller bara fika en stund.

            Jag vill va mitt  berg nu.
            Men finnas där för djur,natur och även för dig.

            Jag finns här och du vet vart jag är.
            Alltid ska du veta att jag står här för dig.

            Klappa mig gärna med din hand ibland.
            För en själ har även ett berg ,bara så du vet.

           Jag vill nu vara mitt  berg.
           Stark, men är ändå vek om någon börjar skada mig på något vis.

           Älskar dej! Du lille människovalp. Var nu ej ledsen eller arg,
           utan kom och vila dej  på mitt berg.
           Här finns det kraft att få för dig.
           Vad! Det vet bara du,min vän!