söndag 13 juli 2014

Dikt av Åsa Svensson Juli Månad nr13


                                               Kom! Lägg ditt huvud på mitt bröst.
                                                  Både för att vila och ge dig tröst.
                                        Du är så tyngd av skit att du ej vet vem du är!

                                              Vila och släpp till mig MODER JORD!
                                            Det är ingen energi jag tar någon skada av.
                                               Skadan är vad du gör med dig själv.

                     Bara att du äter bra, sover gott,vilar och älskar livet och dej själv som du är.
                                                Kommer du att må bättre min vän!
                                  Du måste inte vara duktig,tuff , hård o kall för att verka stark.

                                     Att vara o visa sig svag  är en styrka o gåva i sig.
                                      Försök att vara i ditt hjärta o känn kärleken där!
                        Det öppnar upp  en lätthet glädje o en salighet till ett liv som du vill leva i.

                                                                  Välj det!
                                 Din själ o kropp o alla djur o natur blir till ett samspel i balans då!
                                                             Njut här o nu!!

                                                          Börja nu min vän!
                                                         Ej imorgon utan nu!