söndag 27 juli 2014

Dikt av ÅSA Svensson Juli 2014 nr 17

                                             En resa ej så långt bort det nu blev.
                                          Men även en inre resa är stort nog i sig.
                                               Ibland behöver man byta miljö.
              För mej blev det berg och sjö och en känsla att få sjunga ut i allt innan jag dör.

                                             Allt är så vackert här moder jord!
                                           Går med och utan skor om jag vill det.
                                Har alltid längtat hit och nu va det på tiden för det.

                                    njuter här av härliga språk från hela världen.
                      Visst! kan jag få det hemma! men nu är jag ju här och nu.

              Simma ,sjunga, dansa ,klättra, skratta ,le åt någon okänd som sitter bredvid.
                                     gråta,krama och ta vara på varann! Då mår  jag så bra.

                                  Be älska och förlåta är också något att tänka på.
                                      Våga Släppa och se vad det kan bli av det.
                                             
                                          Nu vill jag simma bland vatten och djur.
                                        Ber änglarna  att ge mig kraft och nytt mod .

                                     Gå i vackra kläder med glitter  och höga skor
                                men  också få  njuta av lite skit under naglar och tår.

                                        Sola för att bli brun och älska i solens sken.
                             Fram till kvällen då elden glöder till kärlekens flammor även då.

                                        Andas in både rökelse och ut med skit.
                                       till friska vindar och segla ut till en ny härlig dag,

                                   i lätthet ,glädje och med massa kärlek då, förstås!