tisdag 7 juli 2015

Dikt av Åsa Svensson Juli -15


                                                     Tidigt jag vakna o tänkte som så.
                                                      -Ska jag ut o fiska idag tro?
                                                      -Nej!Inte nu!!!!! Så här tidigt kl 4!

                                                      Vände då ryggen o somna om.
                                Vakna sen upp med ett ryck o ville bara springa ut på spurt.

            Där mötte jag ett Svanpar med 3 små ungar vid stranden där jag brukar stå o fiska.
                                 Hanen sträckte sin långa hals o visade att han var en mkt stolt far.

                             Precis då fann jag en fjäder så mjuk o len ,framför mina fötter.
                                 Det var nog från ett större svanbarn jag hade funnit .

                                   Den ville liksom säga att " Ta med mig hem idag är du snäll"!
                            Varsamt tog jag den i min hand och sprang  den långa vägen hem igen

                                            Smekte den sen på min kropp o även på en vän.

                                                   Tänk att bli så avslappnad av en fjäder.  
                                        Som ville visa att såhär enkelt o skönt är det att leva!
                                              o lätt att varva ner med  bara en enkel fjäder.