tisdag 18 augusti 2015

Dikt av Åsa S Augusti 2015



                                  Jag plockar blommor till dig o vill göra det flera gånger till.


                                                Flyg inte iväg utan att säga ett  litet hej !
                 
                                  Du kommer väl tillbaks så kan vi göra en liten tur någonstans.
                                                            vart! ja det visar sig då!.



                                                 Vi ÄLSKAR JU SOLEN det vet vi ju!
                                                       Den är stark o är en go symbol!

                                                     DU BETYDER  MKT FÖR MIG?
                                                o lärt mig mycket ska du veta min vän!
                                                                                            
                          Gör inte  något !som du ej vill att andra ska göra eller vara mot dig . 
                                                              Det bollas alltid tillbaks .
                                                                Då du minst anar det.
                                                       Det gäller även lika mycket mej.

                     När du TAR MEJ i DIN FAMN o när du VISKAR ÖMT MITT NAMN...
                                 Gör du mig så kärleks svag att jag ej kan säga NEJ till DEJ  !

                                            LEK EJ BARA MED MITT HJÄRTA O KÄNSLOR !
                                                              För jag  tycker ju om dej!

                                                        För att gasa o bromsa hela tiden! 
                                         Gör att mitt hjärta blir  känslig och går sönder bit för bit.
                       Det kan driva iväg mig till en annans famn. o det vill jag inte igentligen!
                                             
                  Rädslor kan spela en  ett spratt! men  STÖRST AV ALLT ÄR KÄRLEKEN!
                                                          Det vet vi båda två inte sant?!
                               
                                                      

                 En resa  i KÄRLEKENS SPÅR kan  snurra ibland så fort så man ej hinner med.

                                                   STANNA UPP !å låt mej få visa dej!
                                                     Nya  områden du ej varit  med om .
                                                       Släpp KONTROLLEN! o följ med.
                                                 Våga Lita på Att jag kan lära dej någonting !,
                                        Som kan vara  bra o värdefullt även för dig min vän.!

                                                         Vänskap är en GÅVA LIKASÅ!
                                                Nog så viktigt  på DENNA MODER JORD!
                 
                               Med RESPEKT TILL VARANN  och visa sin sårbarhet. ibland.
                        ÄR ingen fara alls. Man är  ju inte mer än människa och ingen maskin!

                                            Man har sina resor  i livet på  olika känsloplan o. blir det krock!
                                           
                                              Ja då får man gå undan el be  andra backa en liten stund.
                                    Så man reser sig igen o vågar ta de nya stegen i utvecklingen.
                                                               Vart det än bär för väg.

                                                  Man går på livets skola  o ska lära sig någonting .
                                                Man glömmer  ofta bort  att  det gör vi  allihop!
.                                                               Vi är ett stort gäng här!

                                                     Nu vill jag bara säga   Min fina vän !
                                                                       Var rädd om dej!
                                                  VI ÄR  SÅÅÅÅÅÅ BRA!!!! BÅDA TVÅ!

                  Nu är det EN NY DAG! o vi gör vad VI VILL  MED DEN. i  CARPE DIEM!
                                                                       Eller INGENTING!

                                                     Love till livet som  är här o nu.!


                                                             Fotograf Mickaela Waldetoft
                                                          Blogg artbymickaela.blogspot.se