tisdag 24 november 2015

om mig!

Bondtös som man är så är man van vid höns  o då blir det fjädrar. ( man lekte ju alltid  indian o coyboys ibland enebuskarna hemma på gården där jag är född. med mina bröder..)

Så lite fjädrar i hatten, får det bli nu, fast detta är påfågel som  jag hade gjort för jag skulle  gå på bröllopet till vår prins Carl-Philip o Sofie i sommar. Nu blev det inte så prg av förhinder.

 Men här är en annan skapande som jag tycker  mkt om HATTAR!!!
 Min Farmor bar ALLTID hatt .

Har en o annan fjäder med i mina tavlor, dels att det finns många symboler för mig med fjädrar. naturen,frihet,indianskt,healande o änglavingar. ja listan kan bli lång.

 Cowboys hatten hade jag till en VERNISSAGE till ARDY STRUWER när han var här i stan en gång.
Jag visade honom min konst o händelsen till att  min målargåva kom över en natt  som blev min medicin.
 Han sa minns jag
 "-Hur länge ska du vara instängd åsa?!
När får folk se dig igen!?" MÅLA ! Måla för hela världens skull! 

.Ja de orden har jag tagit till mig . Lite som min favorit sång  som jag jämt sjöng när jag var barn . 
JAG SKA MÅLA HELA VÄRLDEN LILLA MAMMA!JAG SKA MÅLA DEN FÖR DIG!
                                                         (fotograf Mickaela Waldetoft)

 Nu är jag HÄR !o varför inte då på ett vacker plats som CAFE BLOMSTERKROKEN i Uddevalla 
Jag är väldigt glad för detta.

Så  nu inför dagarna fram till lördag sträcker jag på mig  o även på lördag fniss!Så hoppas jag ni kommer till cafe blomsterkroken i Uddevalla N.Drottningsg 18. med en helt UNDERBAR PERSONAL O MAT I ALLA SORTER!

Jag gör inga fler utställningar nu i stan på mycket mycket länge.
 Men ni kan nå mig på bloggen om ni är intresserade av att KÖPA någon TAVLA.

 Så PASSA PÅ NU!  både  att fika o  köpa en julklapp  el present till någon en TAVLA att ge bort el behålla själv.!!!Lite vykorts motiv finns det även att köpa o fler finns hos HALLMANS BOKHANDEL gatan längre ner. 

 En liten kul ide med ljus i kaffekoppen att tända inför vinterns mörker som värmer både för kropp o själ. Har gjort 1 st, för att se om det skulle falla i smaken..

GEVALIA! OVÄNTAD BESÖK  kanske! Tänt var det här!fniss!



                     Man kan alltid gå in på min BLOGG  asaskonstomusik.blogspot.se o titta  !
                                        Om man är intresserad av att köpa! kan man maila mig .
                                                       Mailadressen finns längst upp till hö .
                                                                       

                                     

                                                                 VARMT VÄLKOMNA!


#hattåsa #fjädrar #grandmothers #konstnärinnanåsasvensson #cafeblomsterkrokensutställningåsa
#julklapp#ardystruwer #kaffekopp #kärlek #fjäderharmonix #ljus