lördag 2 augusti 2014

Dikt av ÅSA Svensson Augusti 2014 nr 18

                            Att simma ut i havet spegelblankt en tidig morgon som idag.
                                                  Åh! Vad jag njöt av allt det där.

Lägga sig på rygg och sträcka ut benen och flyga med armarna som en fågel eller
  som änglar gör, när dom lyfter sina vingar mot skyn.
Det stärkte mig att nu lyfter jag med nya andetag och ett nytt skede kommer att ske  just idag.

Med sällskap av fiskar som hoppar vid min kropp och fjädrar flyter framför mig som ett vicktigt svar.

"Du är ej ensam du sköna själ.
Lita på att livet låter dej flyta och leda dig.

Vart!? det spelar ingen roll!
Utan ta tag i dina gåvor ! där har du dina svar.

Det ska hjälpa dej till rätta o leda andra ,liksom andra har lett dig på din väg fram  tills idag.

Ett nytt liv har vaknat till och ruskats om i min kropp som bara är min nu.
Ett lyckorus och förståelse att jag inga fel har gjort förut. utan en lära för att växa o klara livet  ,med extra kraft att ta detta steg som kommer inom kort.

 Älska livet !och livet kommer att älska dej !säg inte nej !utan ja så länge det känns  helt okey för dej!

                                                             GUD SÅ BRA!!!!!