söndag 24 augusti 2014

Bonusbild m Dikt Augusti nr 21


                                               Min cykel! Min cykel! så vacker du är!
                                                 Vid stranden du vilar dina fina hjul.

                                                 Långt borta i fjorden skymtar en bro,
                                                   Som liknar Madonnas BH en gång
                                                           om jag ej minns fel?
                                       Eller två änglar som håller sina vingar ihop som ett par.

                                               Havet ligger stilla och blankt denna kväll.
                                               Vi tar nu en liten paus min cykel och jag.

                                               Du är min vän som tar mej på äventyr.
                                 Där båda styr och trivs ihop o ibland så ringer du till, för att visa .
                                                            HÄR KOMMER VI!!!!
                                                 Så det inte blir någon smäll av det där.

                               Ja , en liten hjul dikt det blev och så är hon köpt på Biltema vid jul.

                                         En båt brukar ha ett namn,varför inte en cykel likaså.?
                                                  Så jag fråga henne - Vad vill du heta?
                                                   KLARA!   - svarade hon glatt tillbaks.

                                                                    JAAAAA!!!

                                                               Då trampar vi iväg!
                                                 KLARA färdiga GÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!

                                                              Åh! Vad det rullar på!!!!

                                                                     Tjoho!!!

                           


                                                        Fotograf Micaela Waldetoft
                                                        Blogg artbymicaela.blogspot.se/