fredag 13 februari 2015

Dikt Av Åsa Svensson. Februari 2015


             Att få komma hem till dig DEN kvällen och mötas av en NYTÄND BRASA!
           Där lukten av ved slås emot en när man kom in i hallen, det var så gott!...mmmm....
                                         
                           Tända ljus och romantiken stod med öppna armar o värme! 
                          För att jag skulle känna mig välkommen o efterlängtad av dig.
                          Det gjorde jag och vi möttes i olika äventyr som spelades upp
                                        i olika symboliska världar runt omkring oss.

             Kristallglasens KLINGANDE LJUD som VIBBRERADE över hela min kropp!
                                           Lät den vakna upp i en dansande rytm,
                                  som var igenkännande sen flera år eller liv tillbaks .
                                                     En KÄNSLA av FRIHET!!!

               Sen drack vi kaffe med rom som spred sin stärkelse i sin lyxiga smak i min mun.
    O där efter ut i min kropp där musklerna slappnades av och hela jag föll ner i dina armar
                                                       och  njöt av manlig värme.

                          Vi var mätta o nöjda sen vi tidigare hade grillat korv och bröd,
                                           där vi fnissade över detta bus inomhus.

                        Efter en stund av tystnad som var så rogivande och inga ord behövdes.
                                Tog du min hand och drog mig in i det heliga rummet!
                     Där du hade TÄNT UPP med levande ljus och vi bara va,utan att säga hur!
                              Det var en stund vi alltid kommer att bära med oss livet ut.

                          Vaknade sen upp till ett dukad frukost och hade inga ord även där .
                                                   Jag bara njöt och var såååå glad.
                                           En KÄRLEK som jag fått vara med om .....

                                                              Fortsättning!!!??..
                                                         ..Det vet man inget om!

                                                           Men den KVÄLLEN !
                                           Var både MÅNEN OCH SOLEN MED OSS!
                        Vi var i HIMMELRIKET där änglar o stjärnor lyste upp våran väg!
                                         Där kärlekens musik tonades upp! steg för steg !
                                                       Till en GRAND FINALE!