lördag 7 februari 2015

Dikt i kärlek av Åsa Svensson 2015




                                   Nu står jag här på mitt berg o vänder mej till Väst .
                          Där jag växte upp med djur o häst o,där finns även min grund familj.

 Jag vänder mig till Norr, där jag känner en lugn o en längtan att få komma dit någon gång.

                            Sen vänder jag mig till Öst, där längtan finns som störst, 
                             Drömma sig fri är en energi jag länge velat ha därifrån.                                 

   Så har vi Syd som öppnar upp sig mer o mer för mig. Vad!? ja det vet jag inte riktigt nu.

                          Här står jag på mitt berg och vinden blåser mig ren från skit.
                                                      .Havet ligger framför mig

            Liksom Elden vill brinna inom mej och vill ut och sprida sina värmande flammor
              över allt den ser. Liksom Jorden finns den under mina fötter  där jag står på nu.
                                       Metallen den glittrar i vattnet som en symbol för det.

                                              ÅH  Vad FIN du är MODER JORD!

     Nu har jag snurrar runt i väderstreckens riktningar, liksom ett cykelhjul el medecin hjul
                                                               o Bett en bön!
                                                                      FÖR
                                  Störst av allt är KÄRLEKEN ! Glöm aldrig DET!
                           Ja, det har väl skett MIRAKEL förr !! Det här är ett Mirakel!

                                                         KÄRLEKENS ENERGI!!!







                                                      KRAAAAAAAAAM !!



                                                  Fotograf Micaela Waldetoft
                                                Blogg artbymicaela.blogspot.se/