lördag 13 februari 2016

Alla Hjärtans Dag! Dikt 2016 av Åsa S


Alla Hjärtans Dag!
KÄRLEKENS DAG!!
Mmmmm....






Älskar !
Älskar inte!
ÄLSKAR!!!!!!!!!!!!

Jaaaaaaa!!!!!!
Yeeeeeesss!!!!



 Jaa!..Jag TAR EMOT DIN ROS!!!
Trodde ALDRIG DU SKULLE VÅGA FRÅGA  MEJ!

Ja ! Ja ! Ja!!!
Klart jag vill!!!


                          STÖRST AV ALLT ÄR KÄRLEKEN!
                               Den FINNS DÄR ÖVERALLT!!

                                        ÖS PÅ!!
                                      TA EMOT!
                               SÅ DU SPRICKER AV LYCKA ,!!

                                            Den är för DIG !
                             Du är VÄRD ALLT DET BÄSTA!!!
                           NJUT NU! AV LIVET HÄR O NU!!!


 Nappa på det !!!
Simma ut o känn dig fri i 
KÄRLEKENS HAV!
 Där ALLT 
 Finns för dig o mig.

Var o en o  för alla !!!





Jag ska DANSA KÄRLEKS DANSEN  FÖR DIG NU!!
BARA FÖR DIG!! 
Vi DANSAR IHOP  VI TVÅ!
 O IBLAND VAR O EN .
 Men det ÄR VI TVÅ NU!!!

Herre GUD!!!

Det GÅR SOM EN DANS!!!
LÄTT O LEDIGT O FRIGÖRANDE LIKASÅ.!
 Nu Stämmer det!!!
 MED TAKTKÄNSLA O ALLT VI KÄMPAT HAR!

Nu DANSAR VI EN TANGO FÖR TVÅ!
Får jag LOV?


Jag RODNAR!
Blev BLYG.
Är det SANT att du fråga mej om min HAND nu??





 Vi FLYGER UPP I DET BLÅ
I MELLAN ÅT!
Vad gör det !!!!
Det är  JU för KÄRLEKENS SKULL!
Det ÄR VI NU!!!
Det finns En BÄNK för OSS TVÅ på kullen vi har sett ut!
Vi håller varandras händer o lätt smeker lite 
 nervöst o blygt.
 O Ibland  så försöker vi fläta ihop dom 
med lite fniss o bus!
 Ja!. Vi är Så BARNSLIGA !
o DÅ ÄR 
VI ÄNDÅ VUXNA MÄNNISKOR !.
 Men DET SKITER VI I Nu!!
Det FINNS BARA VI TVÅ  I DENNA STUND ELLER HUR ?
Nu!  Nu har det skett! 
Vi har trätt på våra ringar o förlovat oss!
mm.. ja! det är sant!!!



                                          Vi bygger EN BRO MELLAN våra SJÄLAR!

                                   Vi vet att vi MÅSTE HA GRUNDPELARE  SOM STÅR 
                                                                   I RÄTT BALANS!
                                                            Annars faller  BRON IHOP!
                                            Som VI  LÄNGE Sett FRAM EMOT att kunna 
                                                                         MÖTAS PÅ!
                                                   Äntligen! ..Äntligen! ÄR VI REDO FÖR

                                                                    KÄRLEKENS BRO!

                                                          Mitt HJÄRTA är DITT!
                                                          Ditt HJÄRTA är MITT!
                                            o ALDRIG JAG LÄMNAR DET ÅTER!
                                                           Din LYCKA är  MIN.!
                                                            Min LYCKA är DIN.!
                                                   o Gråten är min när du Gråter!

                                                       PUSS PÅ  DIG MIN  ÄLSKADE!!!
                                                                 Jag ÄLSKAR DEJ!
Nu! Är jag din!!
o
Du min!
Två själar i en,o vi är som en 8 i balans nu. 
 Friheten ökar för att vi litar o respekterar varann  o ger varandra luft att andas ut om så är ibland..
Vi leker oss fram varje dag
För varje dag är nu en gåva vi aldrig trodde vi skulle få uppleva som ett par.
Men vi hade ÄNGLAR som HJÄLPTE TILL! .
 o 
NU! NU NJUTER VI AV ALLT, VI BARA KAN!!!



fotograf mickaela waldetoft

#allahjärtansdag
#konstnärinnanåsasvenssonua #evjaåsa#fria #ring #dans #mötas #kärleksbro #vatten #nappar #uddevallakommun #foto #skapa #kreativ # uddevallacity #tango #bänk #