söndag 28 februari 2016

Dikt av Åsa S 2016



                                                               Mitt hjärta gick sönder!
                                                         Du tog o tryckte till ordentligt!
                                                                            Varför?
               DITT hjärta skulle man  hålla varsamt o tassa o smöra  o vara rädd om!!!!!!!
              Gör man så mot någon när man  själv har gått igenom tidigare en sån smärta ??
                                                                           Tydligen
                                                                            Varför?.
                                                                 Det var ju mitt hjärta! .
                                    Det var ju mitt hjärta som trots allt var så utpumpad!
                                     Men ville ge dig min kärlek, fast jag själv var så rädd o  så trött.
                                                                              Varför?
                                        Stängde du bara av? Som när man släcker en lampa!
                                                 Det var MITT hjärta du höll i din hand.!
                                                        Slängde du den i något dike tro?
                                                         Jag hittar inte mitt hjärta längre.
                                                   Har ingen känsel av glädje alls i hjärtat.
                                       Inte konstigt för jag vet inte vart mitt hjärta tog vägen.

                                                     Vart gjorde du av MITT HJÄRTA?
                                                    Lämna tillbaka MITT HJÄRTA IGEN är du snäll!
                                          Ja man kan säga att det är en HJÄRTESORG på många sätt.
Att visa respekt är så viktigt vad det än är.
                                                    Du kanske också letar efter DITT HJÄRTA?
                                    Jag såg den INSTÄNGD i en FÅGELBUR i ett av dina rum.
                                               Hur länge har den vart INNESTÄNGD SÅDÄR?

                                                              o då kan jag förstå det¨nu.!
                                                                Varför du tog MITT.!
                                                      Jag !som ÄLSKADE mitt HJÄRTA!
                                         Du kanske inte vet vart du lagt nyckel till DITT hjärta ?

                                                  För att öppna upp o ge DEN frihet,glädje o SANN kärlek.
                                    TRÖSTA ditt hjärta vännen! KRAMA om den hela tiden !
                                                             . VÅGA vara i ditt hjärta!
                                                  Den ROPAR efter DIG min vän liksom MITT!
         

              Att få LEVA UT  DEN SAGOLIKA KÄRLEKEN SOM DEN  VERKLIGEN ÄR.
                Det är en KÄRLEKSMUSKEL som PUMPAR för DEJ o HELA UNIVERSUM!.
                                                                  Liksom för mej likadant!
                                                   
                                                           Carpe Diem !liksom Carpe Noctum!
                                                             Störst av ALLT är KÄRLEKEN!

                                                              ÄLSKA ! ÄLSKA !ÄLSKA!
                                                                     ÄLSKA HJÄRTAT!
                                                          Då från djupet av DITT hjärta !
                                                       Det mår ALLA bra av. Eller hur?

                                                                  Älskade HJÄRTA!
                                                                 Vart tog du vägen tro?
                         Vi KAN FAKTISKT HELA VARANDRAS HJÄRTOR!
o MÖTA den smärta känsla o trösta den, krama o tala om för den lilla flickan el pojken
 att du finns där .
 Så försvinner RÄDSLAN den en GÅNG FICK  som gjorde att den fastnade i ditt cellminne  o blockerat dej fram tills nu.

                               HJÄRTAT ÄR SÅ FINT . SKÖRT . O VACKERT !
 BARA MAN ÄR SANN MOT DEN Så ger den dig ALLT VAD DU VILL I DITT LIV
                            O ÄVEN HJÄLPA ANDRA MED  O DET! DET  VET DU MED.



fotograf mickaela waldetoft

#dikt #skapa #hjärtat #konstnärinnanåsasvenssonua #frihet # universum #mötas #läkas # carpediem
#carpenoctum