måndag 1 februari 2016

Dikt av Åsa S Febr 2016


Jag ska ta mer HAND om mig inser jag!
Det HÄNDER att jag inte gör det rätt ofta.

Kan känna mig RINGmärkt av livets prövningar.
Kan inte sätta FINGRET på  vad det alltid är.

Ibland har man TUMMEN rätt i mun eller vad 
man brukar säga???......





Det beror på vad  det HAND lar om.
Ibland BARKar det åt........
o då får man KLÄTTRA upp igen!
o då  med BARA HÄNDER.



ROTEN till  det goda ska man försöka leva efter.
TRÄDa  en kärleks RING på FINGRET!  
Ja en symbol som visar att man båda sätter
RÖTTERNA i jorden tillsammans o ROTAR
sig förhoppningsvis för evigt ihop.

Växa o gro o GRENA sig JORDISKT så långt det går.
Finna näring o glädje att man tillsammans kan
VÄXA ihop o stå upp när det STORMAR o 
LÖVEN  kan även falla av! men det VÄXER ju ut nya igen nästa år.

STÖRST AV ALL ÄR KÄRLEKEN det är vad det HANDlar om.

Åh !! vad jag LÖV you! 
THANK YOU! FOR THAT  MY SPECIAL TREE!!
I hold you in my HAND and  feel so much LÖV o hoppas detta ska BARKA RÄTT NU!


Din träd KRONA  du ståtligt bär.
Mina GRENAR du gillar hos mig.
Vi TRÄDkramas varje dag o ler mot varann där vi står i denna vackra SKOG.


Ståtliga som ett Kungligt par som just  DJUNGELVRÅLAT sagt JA! VI VILL VA HÄR O NU!
Tillsammans med fågelsång o djur tjut längre bort  !
Att även  få vara med andra TRÄD som vi nu STAMMAR glädje ihop med.
Blir vi en stor familj som ger även  till andra en trygghet o lugn att vandra i denna 
 FRID FULLA SKOG!
Vi ville bara TRÄDA fram  med lite FLIS säga detta till ER nu!
NJUT  så mkt ni bara kan av varann! RÖJ o ha SKÖJ! INNAN ALLT TAR SLUT!
 NAMASTE!






Fotograf Mickaela Waldetoft
Blogg artbymickaela.blogspot.se


#dikt #evjaåsa #natur # skapa #djungel # kärlek #uddevalla