lördag 16 januari 2016

Dikt av Åsa S Jan 2016



Ja Nu har man vart ute i Kylan o även fått plockat fram långkalsongerna .

Börjat lite nu kommit in i detta som heter facebook.
Åsas Konst & Musik
Men Ett steg i taget . Ja kära nån!
Den är ju inte komplett än  men ... det kommer.



Man kanske ska våga sikta lite upp mot stjärnorna.!
Se vart det bär!
.Låta dom ge mig ett stjärnfall!
så jag kan önska mig det jag vill.

Ser DU stjärnan i det BLÅ??....
  Visa mig vart jag ska gå!
 Månen lyser även han .halv som full! ja då är han så grann!
 Även de Tre VISE Männen gjorde ju så.
                        Ett ÄVENTYR det skulle bli för dom tre som alla i världen vet om eller hur?.

                                               Vad vet man vad som händer i varje sekund.?
                                                   Lita på det som kommer o vara här o nu !
                                                        Egot är livrädd att släppa kontrollen . 
                                       Motar ofta en tillbaka till tryggheten som visst kan vara bra 
                                                                 till en viss nivå ändå.

                                                         Ja jag tittar väl upp lite till ikväll !
                     Sen går jag ock lägger mig ,så får vi se vart vägarna bär imorgon dag o kväll
                                                                 Tack o hej från mej!.


                                       fotograf Mickaela Waldetoft


#dikt #åsaskonstomusik #konstnärinnanåsasvensson #stjärnor #månen #facebook #kylan # konstverk