torsdag 7 januari 2016

Dikt av Åsa Svensson Jan 2016


                       Kommer jag aldrig att få prata med DIG igen om andlighet och DIG som MAN?
                                 VÅRA resor så GUDOMLIGT rikedom JAG inte trodde FANNS.

                           Kommer JAG aldrig  att få KÄNNA din kropp mot min IGEN?
                                                   KOMMER jag aldrig  få vara DIN igen?
                                        
                         Kommer Vi aldrig att få ha VÅRA busiga möten som VI tyckte så mkt OM?
                                          
                                                        Kommer vi aldrig få MÖTAS igen?
                                        
                                            Kommer jag att bli någonsin HEL igen? Vi var ju så  perfekta för varann.
                                            Du drog undan STOLEN så jag ramlade omkull,
                                            för du blev KANSKE rädd att jag skulle TA din PLATS?!

                                             När vi  ju BÅDA kunde sitta på SAMMA sits och ballansera våra
                                             SKINKOR gud har OSS gett.
                                             Fnissa och busa och ge oss HÄRLIGA skratt
                                                                       för

                                             STÖRST AV ALLT ÄR KÄRLEKEN!!!!
                                                                           
                         
              
                                    

                                            
                                             
                               Jag lade mitt hjärta i din hand ... Det va mitt hjärta du höll i!!
                                                Var rädd om mitt hjärta! sa du en gång!
                                                     ja . men....var du rädd om mitt?!
                                            Jag som var så rädd om ditt hjärta min vän! 
                                              

                                                  .
                                         


Fotograf Micaela Waldetoft
Blogg artbymicaela.blogspot .se


#dikt #konst #åsaskonstomusik #uddevallakomun #kärlek #längtan #strand # minnen #återförening
#nära #blommor #solen #havet #